ΣΥΡΙΑ - ΙΟΡΔΑΝΙΑ - ΛΙΒΑΝΟΣ

Η ΕΥΦΟΡΗ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΗ ΗΜΙΣΕΛΗΝΟΣ

ΣΥΡΙΑ: Η "οδός της Δαμασκού" μια αμετάβλητη στους αιώνες σκηνογραφία

Χαρακτήρας των κατοίκων φλογερός, γεμάτος πάθη, δονούμενος από ανησυχία αέναη, κληρονομική.

ΔΑΜΑΣΚΟΣ: "Το λιμάνι της ερήμου", κέντρο καραβανιών με τα περιφημότερα "σουκ" (αγορές) της Ανατολής.

ΑΜΜΑΝ: "Η Ρώμη της Ερήμου"

ΠΕΤΡΑ: Η Ρόδινη Πολιτεία

ΛΙΒΑΝΟΣ: Η αρχαία χώρα των Φοινίκων

Το ταξίδι σε αυτές τις 3 χώρες, είναι ένα ταξίδι γεμάτο μυστήριο και εκπλήξεις. Στην “εύφορη ημισέληνο”, στην οποία άφησαν τα σημάδια τους πολλοί λαοί, ανάμεσά τους Ελληνες, Ρωμαίοι, Φοίνικες και Οθωμανοί, γεννήθηκαν θρησκείες ,πολιτισμοί και αλφάβητα. Πόλεις όπως η ΠΕΤΡΑ ή αλλιώς “Τριανταφυλλένια Πόλη”, το ΑΜΜΑΝ ή αλλιώς “Λευκή Πόλη”, η ΠΑΛΜΥΡΑ, από τους περιφημότερους αρχαιολογικούς χώρους της ανατολής, η ΒΙΒΛΟΣ, η ΤΥΡΟΣ και η ΣΙΔΩΝ σφραγίζουν αυτή την μοναδικότητα του ταξιδιού που άλλοτε σε ταξιδεύουν στο παρελθόν με τα μνημεία και τις παραδόσεις τους και άλλοτε σε γυρίζουν στο παρόν με την άψογη τουριστική υποδομή τους.

Κατακτητές,έμποροι,Έλληνες,Φοίνικες,Άραβες,σταυροφόροι,Γενουάτες,Τούρκοι,Ερημίτες και Ρωμαίοι Ανθύπατοι έχουν αφήσει ανεξίτηλα ίχνη στο Λίβανο,την “Πύλη της Ανατολής”.Εδώ το πνεύμα της ερήμου συναντιέται με το μεσογειακό ουμανισμό:όλα είναι αρχαία,όλα έχουν ζωή χιλιετιών και όλα φαίνονται να ξαναγεννιούνται κάθε μέρα.Παράλληλα μ‘αυτά υπάρχει η πραγματικότητα μιάς χώρας,που,με τους πληθυσμούς της αμυνόμενους στα βουνά,κατόρθωσε να διατηρήσει ανέπαφα τα ίχνη της πιό αρχαίας Ανατολής.

 

ΜΑΡΩΝΙΤΕΣ,ΔΡΟΥΣΟΙ,ΔΕΡΒΙΣΗΔΕΣ,ΒΕΔΟΥΙΝΟΙ

Ανάμεσα στις διάφορες χριστιανικές ομολογίες στο Λίβανο,η σπουδαιότερη είναι των Μαρωνιτών,που το μεγαλύτερο μέρος τους βρίσκεται στη Βόρεια ζώνη της χώρας.Οι Μαρωνίτες εξαρτώνται απο τον Πατριάρχη Αντιοχείας.Τ‘όνομά τους προέρχεται απο τον Άγιο Μάρωνα,που πέθανε στις αρχές του πέμπτου αιώνα,και που είχε ιδρύσει αυτόνομο Πατριαρχείο.

Οι Μαρωνίτες αποτελούσαν καθαυτό χωριστό λαό,με περήφανο χαρακτήρα και ανθηρή οικονομία,όταν το 1860 δέχτηκαν την επίθεση των Δρουσών και κατασφάχτηκαν.

Αξιοσημείωτες διαφορές παρουσιάζει η Νεστοριανή Εκκλησία, που ιδρύθηκε απο το Νεστόριο,Πατριάρχη της Κωνσταντινούπολης τον πέμπτο αιώνα.Απο θεολογική άποψη,οι Νεστοριανοί αναγνωρίζουν στον Ιησού δύο φύσεις:τη θεία και την ανθρώπινη.Στους Ναούς τους,μικρούς και χωρίς παράθυρα,δέν υπάρχουν εικόνες,επειδή το Νεστοριανό τελετουργικό τις αποκλείει.

Αν και είναι μουσουλμανικής καταγωγής, οι Δρούσοι δεν αποτελούν πια μέρος του Ισλάμ εξαιτίας των αιρετικών θεωριών τους. Η αίρεση θεμελιώθηκε από έναν ηγεμόνα της δυναστείας των Φατιμιδών της Αιγύπτου, τον αλ-Χακίμ και δογματικά απέχει αρκετά από τον ισλμισμό. Ο Νταραζί, συγγενής του αλ-χακίμ, την προπαγάνδισε έπειτα στη Συρία. Οι Δρούσοι, περήφανοι και πολεμοχαρείς, συνθέτουν μια ομάδα ομοιογενή από πολιτική και κοινωνική άποψη. Τα χωριά τους, σκαρφαλωμένα στις πλαγιές του βουνού, αποτελούνται από χαρακτηριστικά κυβικά σπιτάκια με δώμα. Αντίθετα από τους μουσουλμάνους, οι Δρούσοι οφείλουν να έχουν μόνο μια σύζυγο και δε δέχονται να παντρευτούν με γυναίκα άλλης φυλής. Ο άντρας έχει απόλυτο δικαίωμα πάνω στη γυναίκα και μπορεί να την απαρνηθεί με μια μόνο φράση. Ένα καιρό η συζυγική απιστία από τη γυναίκα είχε σαν τιμωρία το θάνατο, αλλά σήμερα τα σκληρά αυτά συστήματα έχουν εγκαταλειφθεί.

Οι Δερβίσηδες είναι μιά Μουσουλμανική κοινότητα ιδιαίτερου τύπου.Πιστεύουν στην έλευση του Μάχντη ή Μεσσία που θα λυτρώσει τον κόσμο και θα τιμωρήσει τους άπιστους.Ένα απο τα χαρακτηριστικά τους είναι ο χορός,που σκοπό έχει να δώσειενα αίσθημα,γαλήνιαςκαιειρηνικής χαλάρωσης.Πραγματικά,οι κοινότητες των χορευτών Δερβίσηδων είναι ημιθρησκευτικές ενώσεις ατόμων που συγκεντρώνονται μετά την εργασία για να μετάσχουν σε δραστηριότητες διαφορετικές απο τις υλικές.

Στη συριακή έρημο -όπου δεν υπάρχουν οάσεις- ζουν δύο κατηγορίες βεδουίνων: οι καθαρά νομαδικές φυλές των καμηλιέρηδων και άλλες φυλές που ζουν κυρίως από την εκτροφή γιδοπροβάτων και μετακινούνται ελάχιστα. Τα "περάσματα" από τη μια περιοχή στην άλλη δεν είναι ελεύθερα σε όλους: κάθε φυλή διαθέτει τα δικά της εδάφη και όλη αυτή η έρημη περιοχή είναι στην πραγματικότητα ένα μωσαϊκό τοπικών επιρροών και δυνάμεων. Οι βεδουίνοι είναι πολύ περήφανοι για τη φυλή τους: οι άντρες είναι ψηλοί και μεγαλοπρεπείς, θεληματικό μέτωπο, στεγνό πρόσωπο και γαμψή μύτη. Είναι άνθρωποι με πολεμικές παραδόσεις: οι φυλές ήταν πάντα σε πόλεμο μεταξύ τους και ακόμα και σήμερα δεν έχει εξαφανιστεί τελείως η συνήθεια της ληστρικής επιδρομής με στόχο τα καραβάνια. Οι γυναίκες νομάδες είναι πιο ελεύθερες από αυτές που δεν μετακινούνται: δε φορούν πέπλο και μπορούν να βγουν από τη σκηνή και να συναντηθούν με τους νέους άλλων οικογενειών. Ο γάμος όμως, παραμένει πάντα ένα είδος αγοραπωλησίας.

ΠΑΛΜΥΡΑ

Η αρχαία Παλμύρα (Ταντμόρ στην αραμαϊκή), ιδρυμένη από τον Σολομώντα στην όαση της Συριακής ερήμου, στα μισά του δρόμου ανάμεσα στη Μεσόγειο και στον Ευφράτη, βρισκόταν πάνω στο πέρασμα των καραβανιών, που από την κεντρική Ασία ταξίδευαν έως την Αίγυπτο ή από τη Μεσόγειο έφταναν ως τη ζώνη του Περσικού Κόλπου. Σήμερα στην Παλμύρα δεν περνάει πια ο δρόμος των καραβανιών, αλλά ένας πετρελαιαγωγός που μεταφέρει το πετρέλαιο του Ιράν στη Μεσόγειο Θάλασσα. Η Παλμύρα ήταν ρωμαϊκή αποικία, καταστράφηκε τελείως από τον Τραϊανό και ανοικοδομήθηκε από τον Αδριανό, έγινε κατόπιν το κέντρο ενός ανεξάρτητου κράτους ανάμεσα στη ρωμαϊκή αυτοκρατορία και στην περσική ώσπου υποδηλώθηκε οριστικά από τον Αυρηλιανό. Πριν από τους Ρωμαίους, οι Σελευκίδες την είχαν κρατήσει κάτω από την επιρροή τους, φέρνοντας εδώ τον ελληνισμό, που όμως δεν εξάλειψε ούτε τις τοπικές παραδόσεις αλλά ούτε και την τοπική γλώσσα: την αραμαϊκή. Οι αρχαιολογικές ανασκαφές έφεραν στο φως μεγάλο μέρος της πόλης τονίζοντας το μεικτό της χαρακτήρα, που από τη μια πλευρά ήταν ελληνιστικορωμαϊκός και από την άλλη παρθικός. Πολλά και επιβλητικά είναι τα αρχιτεκτονικά μνημεία, όπως ο μεγάλος δρόμος με τις κιονοστοιχίες, το ιερό του Μπελ με το ναό, το θέατρο, το ιερό του Μπα’ αλσαμέν, η αγορά, το σεράι, ο ναός του Ναμπού. Ο επιγραφικός πλούτος της Παλμύρας είναι σημαντικός και περικλείει σπουδαία δίγλωσσα μνημεία. Ως προς το γλυπτό πλούτο της, η Παλμύρα χαρακτηρίστηκε η πλουσιότερη πόλη της αρχαιότητας.

 

 

ΠΕΤΡΑ

Παλιά πολιτεία των καραβανιών, η Πέτρα υπήρξε πρωτεύουσα των Ναβαταίων, ενός λαού αραβικής καταγωγής, που μοναδική πηγή πλούτου και ευημερίας του στάθηκαν τα καραβάνια. Η πόλη, που σήμερα αποτελεί ένα μεγαλειώδες συγκρότημα ερειπίων περίπου 30 χιλιόμετρα βορειοδυτικά από την κωμόπολη Μα’ αν, βρίσκεται μέσα στο φυσικό αμφιθέατρο μιας κοιλάδας, στην οποία μπορεί να φτάσει κανείς μόνο από ένα στενό πέρασμα ανάμεσα στα βράχια. Τα πιο ενδιαφέροντα μνημεία της, είναι εκείνα που είναι σκαμμένα μέσα στους βράχους: ανάκτορα, ναοί, θέατρα και κυρίως τάφοι.

Ανάμεσα στους τάφους, ξεχωρίζουν δύο: εκείνος που ονομάζεται “ανακτορικός” είναι διαμορφωμένος σε τρία επίπεδα και έχει πολύ πλατιά πρόσοψη. Οι τέσσερις πόρτες της εισόδου του περιβάλλονται από ναβαταϊκές παραστάδες, στις οποίες συγχωνεύονται, δημιουργώντας μια τεχνοτροπία μοναδική, στοιχεία ελληνικά, αιγυπτιακά και ασσυριακά. Πάνω στις παραστάδες αυτές στηρίζεται ένα τοξωτό αέτωμα, ενώ 18 κίονες σμιλεμένοι στο βράχο δίνουν ακριβώς την εντύπωση του ανακτόρου. Ο άλλος τάφος, της ίδιας περίπου κατασκευής, ονομάζεται “κορινθιακός”, χάρη στις κολόνες κορινθιακού ρυθμού που τον στολίζουν.

Οπωσδήποτε όμως το πιο μνημειώδες κτίσμα των βράχων είναι εκείνο που ονομάζεται ελ-Χάζνε ή “θησαυρός του Φαραώ”, με την πλούσια διακοσμημένη διώροφη πρόσοψη. Η πύλη του αποτελείται από έξι κολόνες κορινθιακού ρυθμού και έχει στα πλάγια ανάγλυφες παραστάσεις. Το διάζωμα και το αέτωμα κοσμούνται και αυτά από παραστάσεις, ενώ από πάνω υπάρχει το σύμβολο της θεάς Ίσιδας – ένας δίσκος ανάμεσα σε δύο κέρατα αγελάδας. Στο δεύτερο επίπεδο στέκει ένας κυκλικός πυργίσκος, τριγυρισμένος από κίονες, με μια υδρία στην κορυφή του: στην εμπρός πλευρά του ναϊσκου υπάρχει η αναπαράσταση της Ίσιδας, ενώ στα πλάγια, ένα διακεκομμένο αέτωμα που στηρίζεται σε κολόνες, αφήνει να φαίνονται στα ενδιάμεσα οι ανάγλυφες φιγούρες δύο Αμαζόνων.

Η εντυπωσιακότερη κατασκευή της Πέτρας είναι ωστόσο το ελ-Ντέιρ ή Μοναστήρι, που σε μήκος 50 και ύψος 42 μέτρα είναι σκαμμένο πάνω σε ένα βράχο, στην κορυφή ενός βουνού. Υποθέτουν ότι ήταν αρχικά ναός, χρησιμοποιήθηκε όμως αργότερα σαν χριστιανική εκκλησία, όπως μαρτυρούν οι σταυροί που είναι χαραγμένοι στους τοίχους. Στα πρώτα αυτά αρχαία κτίσματα, προστέθηκαν πολλά άλλα, στα ρωμαϊκά χρόνια. Ανάμεσα σ’ αυτά, ένα θέατρο σκαμμένο μέσα στα βράχια, ένας δρόμος με κιονοστοιχία καθώς και ένας ναός, το μοναδικό κτίσμα της Πέτρας.

Η αλλαγή στα δρομολόγια των καραβανιών στάθηκε αποφασιστική για την παρακμή της Πέτρας. Ξέρουμε πως οι Σταυροφόροι έχτισαν τον 13ο αιώνα εκεί ένα οχυρό και ύστερα πια, η Πέτρα χάνεται για τον κόσμο επί πεντακόσια περίπου χρόνια, δίχως κανείς να μιλά γι’ αυτήν, ως την ημέρα που ο Ελβετός εξευρενητής Γιόχαν Μπούρκχαρτ την ανακαλύπτει και πάλι, το 1812.

 

ΜΠΑΑΛΜΠΕΚ

Η πόλη, που ιδρύθηκε από τους Φοίνικες, υπήρξε κέντρο λατρείας του Βάαλ και αργότερα έγινε η ελληνική αποικία Ηλιούπολις και η ρωμαϊκή Julia Augusta Felix. Τη μεγαλύτερή της ακμή γνώρισε με τους Αντωνίνους. Είναι χτισμένη σε υψόμετρο 1170 στους πρόποδες της νοτιοδυτικής πλευράς του Αντιλιβάνου, κοντά στην αριστερή όχθη του Λιτάνι. Ενδιαφέροντα και επιβλητικά είναι τα λείψανα του μεγαλόπρεπου ναού της ηλιουπολιτικής τριάδας (Δία, Αφροδίτη, Ερμή), που χτίστηκε την εποχή των Αντωνίνων. Καλά διατηρημένος επίσης είναι και ο γειτονικός οκτάστηλος ναός του Βάκχου, που χρονολογείται από τα μέσα του 2ου αιώνα. Στο κεντρικό τμήμα της ρωμαϊκής αποικίας βρίσκεται ο στρογγυλός ναός της Αφροδίτης, του πρώτου μισού του 3ου π.Χ. αιώνα.

 

ΛΩΡΕΝΣ ΤΗΣ ΑΡΑΒΙΑΣ

Ο Τόμας Έντουαρντ Λώρενς, πράκτορας της "Ιντέλιτζενς σέρβις" δούλευε για το "Άκαμπ μπυρώ" στο Κάιρο, γνωστός ως "Λώρενς της Αραβίας". Το 1915 συντόνισε αντιτουρκικό ανταρτοπόλεμο και οργάνωσε την αραβική λεγεώνα που κατέλαβε την Άκαμπα, την Συρία και Ιορδανία εκδιώκοντας τους Τούρκους. Η λεγεώνα διαλύθηκε το 1948 και σήμανε το τέλος των καλών σχέσεων Ιορδανίας - Αγγλίας.

 

ΓΙΑΣΕΡ ΑΡΑΦΑΤ

Γεννημένος στην Ιερουσαλήμ το 1926, από εύπορη οικογένεια που διεκδικεί τίτλους ευγενικής καταγωγής, Παλαιστίνιος επαναστάτης πέρασε τα παιδικά και εφηβικά του χρόνια μέσα σε οικονομική άνεση,που χάθηκε μόνο όταν η Αιγυπτιακή κυβέρνηση ,με μια σειρά δημεύσεων που επέβαλε στις κτηματικές περιουσίες, στέρησε την οικογένειά του από τα κυριότερα έσοδά της.

Το 1947 βλέπουμε τον Αραφάτ να βγαίνει κιόλας στη μάχη ενάντια στούς αιώνιους εχθρούς του:αποτελεί μέλος της Αραβικής εκείνης ομάδας,που θα πολεμήσει τούς Εβραίους,οι οποίοι θεμελιώνουν το καινούριο κράτος του Ισραήλ. Από εκεί πηγαίνει στο Κάιρο, όπου σπουδάζει πολιτικός μηχανικός. Και στο μεταξύ, ιδρύει μία ένωση παλαιστινίων φοιτητών, ένα είδος άλ-φατάχ ante litteram. Παίρνει το πτυχίο του και πηγαίνει να δουλέψει στο Κουβέιτ,αλλά κι εκεί,δεν μπορεί να συγκρατήσει το πολιτικό του πάθος:εκδίδει μία εφημερίδα και γράφεται στη δεξιά πτέρυγα της Μουσουλμανικής Αδελφότητας.Το 1957 ξαναγυρίζει στην Αίγυπτο και παρακολουθεί ειδικά μαθήματα για να γίνει αξιωματικός και να αποκτήσει πρακτική εμπειρία στη χρήση των εκρηκτικών.Το 1956 είναι απο τα ιδρυτικά στελέχη της άλ-φατάχ(που σημαίνει “η νίκη”), προορισμένος απο τη μοίρα να παίξει βασικό ρόλο στόν αγώνα για την απελευθέρωση της Παλαιστίνης. Αντίπαλος του Λαικού μετώπου Απελευθέρωσης της Παλαιστίνης, της οργάνωσης με επικεφαλής τον Χαμπάς- πιο αδιάλλακτης και αποφασιστικής ίσως στη διεκδίκηση των δικαίων των Παλαιστινίων,μιας εθνότητας χωρίς κράτος, η αλ-φατάχ έχει υιοθετήσει πιο μετριοπαθείς θέσεις, ενώ ο ίδιος ο Αραφάτ θεωρείται, ανάμεσα στους Παλαιστίνιους αρχηγούς, μετρημένος, αν όχι απόλυτα συντηρητικός.Το 1969,η άλ-φατάχ εξασφάλισε τον έλεγχο της ΟΑΠ(οργάνωση για την απελευθέρωση της Παλαιστίνης),που ιδρύθηκε το 1964 απο μια εθνική παλαιστινιακή διάσκεψη,η οποία έγινε στην Ιερουσαλήμ με το σκοπό να διοχετεύσει σε ένα κοινό ρεύμα τις παλαιστινιακές δραστηριότητες εν όψει της ανακατάληψης της χαμένης πατρίδας.

Από την πλευρά του ο ΟΗΕ,τον Οκτώβριο 1974, ανεγνώρισε την ΟΑΠ σαν μοναδικής νόμιμης εκπροσώπου των Παλαιστινίων. Έκτοτε ο αγώνας του Αραφάτ συνεχίζεται έως σήμερα.

 

 

 

 

 

 

 

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΤΑΞΙΔΙΟΥ

Ø Ïι καλύτερες εποχές για να πραγματοποιήσει κάποιος αυτό το ταξίδι είναι η Ανοιξη και το Φθινόπωρο, μια που ο Χειμώνας είναι πολύ ψυχρός και το Καλοκαίρι ιδιαίτερα ζεστό.

Ø Åίναι ένα ταξίδι στο οποίο δεν θα βαρεθείτε ούτε ένα λεπτό, μια που υπάρχουν άφθονα αρχαιολογικά μνημεία και είναι τρεις χώρες που έχουν πολύ ενδιαφέρον ιδίως σε ότι αφορά τον πολιτισμό, την αρχιτεκτονική ακόμα και την θρησκεία της.

 

ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ

 

1η ημέρα: ΑΘΗΝΑ – ΔΑΜΑΣΚΟΣ.

Αναχωρούμε από την Αθήνα για την πρωτεύουσα της ΣΥΡΙΑΣ, τη ΔΑΜΑΣΚΟ. Η ΔΑΜΑΣΚΟΣ έχει όλα τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα των παλιών ανατολίτικων πόλεων, επίσης είναι μία πόλη με μεγάλο πληθυσμό, περίπου 3 εκατομ. κατοίκους, και υπολογίζεται ότι είναι μία από τις πιό παλιές κατοικημένες περιοχές.

2η ημέρα: ΔΑΜΑΣΚΟΣ

Στη σημερινή ολοήμερη ξενάγησή μας μεταξύ άλλων, θα επισκεφτούμε και το Αρχαιολογικό Μουσείο, το παλάτι Αζέμ, την εκκλησία του Αποστόλου Παύλου, το ορθόδοξο Πατριαρχείο, το χαμάμ του Νουρεντίν, τον τάφο του Ιωάννη του Βαπτιστή κ.α. Επίσης θα μας δωθεί η ευκαιρία να περιηγηθούμε στην παλιά πόλη της ΔΑΜΑΣΚΟΥ, να περπατήσουμε στα περίπλοκα και στενά δρομάκια και μονοπάτια, καθώς και να δούμε τα ξύλινα σπίτια της.

3η ημέρα: ΔΑΜΑΣΚΟΣ – ΚΑΣΤΡΟ ΤΩΝ ΙΠΠΟΤΩΝ

Σήμερα αναχωρούμε προς το Κάστρο των Ιπποτών. Αυτό είναι το τελειότερο δείγμα της οχυρωτικής τέχνης, το οποίο χτίστηκε στον 11ο αιώνα και έπαιξε μεγάλο ρόλο στην εποχή των Σταυροφοριών, αλλά στο δρόμο μας προς τα εκεί θα κάνουμε στάσεις στα κυριότερα αξιοθέατα που θα περνάμε. Ενα από αυτά είναι και η γραφική πόλη ΜΑΑΛΟΥΛΑ, όπου οι κάτοικοί της ομιλούν ακόμα την γλώσσα του Χριστού, την Αραμαϊκή.

4η ημέρα: Κάστρο των Ιπποτών – ΠΑΛΜΥΡΑ

Αναχωρούμε το πρωί προς την Παλμύρα, , θα κάνουμε ένα ταξίδι στο χρόνο και θα μιλήσουμε για το ρόλο που έπαιξε αυτή η πόλη, ως μέλος της Ρωμαϊκής Αυτοκτατορίας, με την συμβολή πάντα της βασίλισσας Ζηνοβίας.

.

5η ημέρα: ΠΑΛΜΥΡΑ

Η σημερινή μας ξενάγηση περιλαμβάνει αξιοθέατα που δεν προλάβαμε να δούμε χθές όπως το Τετράπυλο και την Κοιλάδα των Νεκρών. Επειτα θα έχουμε λίγο χρόνο για ψώνια στην αγορά της ΠΑΛΜΥΡΑΣ, πριν αναχωρήσουμε για το ΧΑΛΕΠΙ. Φτάνοντας στο ξενοδοχείο, θα αφήσουμε τα πράγματά μας και θα επισκεφτούμε ένα από τα πιό καλά διατηρημένα, ρωμαϊκά αμφιθέατρα της Μέσης Ανατολής.

6η ημέρα: ΠΑΛΜΥΡΑ - ΧΑΛΕΠΙ

Σήμερα θα αφήσουμε την Παλμύρα και θα κατευθυνθούμε βόρεια προς το ΧΑΛΕΠΙ. Στο δρόμο μας θα συναντήσουμε την ΑΠΑΜΕΙΑ και θα επισκεφτούμε τα λίγα μνημεία που έχουν σωθεί από την παλιά ελληνιστική πόλη του Σέλευκου, ενώ συνεχίζοντας το δρόμο μας θα περάσουμε και από την ΧΑΜΑ, με τους “αιωνόβιους” ανεμόμυλους του Μπισριγιάτ.

7η ημέρα: ΧΑΛΕΠΙ

Στην πρωινή μας ξενάγηση θα επισκευτούμε το αρχαιολογικό μουσείο, το Μεγάλο Τζαμί , την Σιταντέλλα, και αν μας δωθεί ευκαιρία θα περπατήσουμε στα μεγάλα παζάρια της , και στα πάρκα της. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι γενικά όλη η Συρία είναι μία χώρα αντιθέσεων, που ενώ κατακτήθηκε από πολλούς επιδρομείς και υπάρχουν πολλά πράγματα που θυμίζουν Ευρώπη, όπως οι δρόμοι και τα πάρκα της, δεν χάνει σε καμία περίπτωση τον ανατολίτικο χαρακτήρα της

μια βόλτα στο παζάρι ή στο καραβάν-σεράι θα μας πείσουν.

Θα κατευθυνθούμε στη ΛΑΤΑΚΕΙΑ ή ΛΑΟΔΙΚΕΙΑ από την εποχή των Σελευκίδων, το μεγαλύτερο λιμάνι της Συρίας και εκτός απο αυτό θα θαυμάσουμε και το Ναό του Αδώνιδος, την Τετράπυλη Αψίδα, και άλλα. Λίγο πριν επιστρέψουμε στο ΧΑΛΕΠΙ , θα περάσουμε από το Κάστρο του Σαλαντίν και την Βασιλική του Συμεών του Στυλίτη, ο οποίος πέρασε 40 χρόνια ασκητεύοντας στην κορυφή ενός στύλου, όπου και θα σταματήσουμε να τα θαυμασουμε από κοντά. Μόλις τελειώσει η ξενάγηση θα επιστρέψουμε στη ΔΑΜΑΣΚΟ για να κατευθυνθούμε για τη ΜΠΟΣΡΑ.

.

8η ημέρα: ΜΠΟΣΡΑ – ΑΜΜΑΝ

Τη σημερινή ημέρα, θα περάσουμε τα σύνορα της ΣΥΡΙΑΣ, και θα κατευθυνθούμε προς την πρωτεύουσα της ΙΟΡΔΑΝΙΑΣ, το ΑΜΜΑΝ. Στη διαδρομή θα κάνουμε στάσεις για να ξεναγηθούμε στα περισσότερα από τα αξιοθέατα που περνάμε. Θα περιηγηθούμε στη ΓΕΡΑΣΑ, μία από τις δέκα ελληνιρωμαϊκές πόλεις που συντελούσαν την συμμαχία της Δεκάπολης. Ακόμα θα επισκεφτούμε το Φόρουμ, τα Τετράπυλα, το Νότιο θέατρο και ναούς όπως αυτούς του Δία και της Αρτέμιδος.

9η ημέρα: ΑΜΜΑΝ

Στη σημερινή μας ξενάγηση θα μάθουμε ακόμα περισσότερα πράγματα γι’αυτήν την ιστορική πόλη, το όνομα της οποίας ήταν ΡΑΜΠΑΘ ΑΜΜΟΝ, όπως αναφέρεται στην παλιά διαθήκη, ΦΙΛΛΑΔΕΛΦΙΑ αργότερα οπως την ονόμασαν οι ΡΩΜΑΙΟΙ και ΑΜΜΑΝ τελικά. Κάποια ακόμα αξιοθέατα που θα δούμε είναι ο ναός του Ηρακλή, το τέμενος Αμπντουλλάχ, το περίεργο Τζαμί Αμπού Νταρβίς και τα ερείπια της Σιταντέλλας. Το απόγευμα ελεύθερο .

10η ημέρα: ΑΜΜΑΝ – ΠΕΤΡΑ

Σήμερα θα αναχωρήσουμε οδικώς από το ΑΜΜΑΝ και θα πάρουμε τον δρόμο για την χαμένη πολιτεία των Ναβαταίων την ΠΕΤΡΑ, μία πόλη με ιστορία 2500 χρόνων. που είναι κτισμένη ανάμεσα σε επιβλητικούς βράχους. Στο δρόμο θα σταματήσουμε στην ΜΑΜΤΑΜΠΑ όπου και θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά, στην Ελληνορθόδοξη εκκλησία του Αγίου Γεωργίου, τον ψηφιδωτό χάρτη της αρχαίας Παλαινστίνης. Ακόμα θα περάσουμε και από το μυθικό Όρος Νέμπο, στο οποίο όπως λέγεται είναι θαμένος ο Μωϋσής και η αρχαία Σιγιάγκα. Λίγο πριν φτάσουμε στην ΠΕΤΡΑ, θα σταματήσουμε στην ιστορική ΜΑΧΑΙΡΟ, όπου δώθηκε στην Σαλώμη το κεφάλι του Ιωάννη του Βαπτιστή. Η τελευταία μας στάση πριν φτάσουμε στην πόλη της ΠΕΤΡΑΣ θα γίνει στο Κάστρο του Κέρακ, όπου και θα περιηγηθούμε. Διανυκτέρευση στην ΠΕΤΡΑ.

11η ημέρα: ΠΕΤΡΑ

Σήμερα θα ξεναγηθούμε στην πόλη της ΠΕΤΡΑΣ, η οποία την μεγαλύτερη ακμή της την γνώρισε την εποχή των Ρωμαίων, οι οποίοι την “προίκισαν” με πολλά μνημεία. Ένα από τα πιό αξιοθαύμαστα αξιοθέατα που θα αντικρύσουμε είναι το κάστρο Αάν Μουσά. Εκεί,σύμφωνα με την παράδοση, χτύπησε ο Μωϋσής το ραβδί του σ’ένα βράχο, και άρχισε να αναβλύζει νερό. Αλλα μέρη στα οποία θα ξεναγηθούμε είναι το θυσαυροφυλάκιο της πόλης, το Μοναστήρι, το Αμφιθέατρο και το κάστρο Ελ Μπιντ.

12η ημέρα: ΠΕΤΡΑ – ΑΜΜΑΝ – ΑΘΗΝΑ

Σήμερα νωρίς το πρωί θα πετάξουμε από ΠΕΤΡΑ για ΑΜΜΑΝ και κατόπιν πτήση επιστροφής στην ΑΘΗΝΑ.

 

ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΣΤΟΝ ΛΙΒΑΝΟ

Εφόσον μας επιτρέπει ο χρόνος, μετά τη ΛΑΤΑΚΕΙΑ,

την 7η μέρα, θα επισκεφτούμε τον Λίβανο για να δούμε το Κάστρο Σαιν Ζιλ και άλλα αξιοθέατα της περιοχής. Θα ανηφορίσουμε, μετά για το θέρετρο ΜΠΣΑΡΡΕ, όπου εκεί σώζονται μερικοί από τους κέδρου του Λιβάνου, έμβλημα της χώρας.

Την 8η μέρα, θα επισκεφτούμε το δάσος με τους εκατοντάδες κέδρους. Οι παλιότεροι κάτοικοι του Λιβάνου θεωρούν ότι κάθε δέντρο είναι και μια διαφορετική θεότητα. Αργότερα θα ξεναγηθούμε σε μια μεγάλη πόλη, την ΜΠΑΑΛΜΠΕΚ για να δούμε στους διάφορους ναούς και θα κατευθυνθούμε για τη ΒΗΡΥΤΟ μέσω της κοιλάδας ΜΠΕΚΑΑ.

Το επόμενο πρωί θα κάνουμε μια ξενάγηση στη Βηρυτό. Υπάρχουν πολλές ζημιές στην πόλη και έτσι προσπαθούν να την ανοικοδομήσουν για να ξαναγίνει “η Ελβετία της Μέσης Ανατολής”, όπως παλιά ονομαζόταν. Θα δούμε την Πλατεία των Μαρτύρων, το μεγάλο Τζαμί και τη Σπηλιά των Περιστεριών.

Τέλος, θα γίνει μια εκδρομή στη ΜΠΕΙΤΕΝΤΙΝ για να επισκεφτούμε το παλάτι του Μπεχίρ.

Την τελευταία μέρα πτήση επιστροφής στο ΑΜΜΑΝ και ανταπόκριση για την Αθήνα.

ΣΥΡΙΑ-ΛΙΒΑΝΟΣ

ΚΑΘΕ ΚΥΡΙΑΚΗ

v 1η ΗΜΕΡΑ:ΑΘΗΝΑ-ΔΑΜΑΣΚΟΣ

Συγκέντρωση στο Ανατολικό αεροδρόμιο και πτήση για Δαμασκό. Υποδοχή από τους αντιπροσώπους μας, μεταφορά στο ξενοδοχείο, τακτοποίηση και διανυκτέρευση.

v 2 η ΗΜΕΡΑ:ΔΑΜΑΣΚΟΣ-ΠΑΛΜΥΡΑ-ΧΟΜΣ ή ΧΑΜΑ(380χλμ.)

Η γνωριμία με την ενδοχώρα της Συρίας αρχίζει σήμερα. Αναχώρηση νωρίς το πρωί για την πιο αξιόλογη περιοχή της χώρας, την Παλμύρα, τη Νύμφη της Ερήμου. Ο Ναός του Δία, η Αψίδα του Θριάμβου, η οδός των Στηλών, το Θέατρο, τα Λουτρά, η Αγορά, το Τετράστυλο, οι Τάφοι κ.α μαρτυρούν για μια ακόμη φορά ότι ο Ελληνικός πολιτισμός και η Τέχνη δεν έχουν σύνορα. Αναχώρηση για τη Χόμς. Τακτοποίηση στο ξενοδοχείο, δείπνο και διανυκτέρευση.

v 3η ΗΜΕΡΑ: ΧΟΜΣ-ΚΑΣΤΡΟ ΙΠΠΟΤΩΝ-ΧΑΜΙΝΤΙΒ-ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ-ΑΠΑΜΒΙΑ-ΧΑΜΑ-ΧΟΜΣ(130 χλμ.)

Αναχώρηση νωρίς το πρωί για την περιοχή της Μαρμαρίτας(βουνό των Χριστιανών) για να επισκεφτούμε το Κάστρο των Ιπποτών, ένα από τα πιο σημαντικά και καλοδιατηρημένα κάστρα, που κτίστηκε από τους σταυροφόρους τον 11ο-12ο αιώνα. Γεύμα σε τοπικό εστιατόριο και επίσκεψη στο αρχαίο μοναστήρι του Αγίου Γεωργίου, που κτίσθηκε τον 5ο αιώνα μ.Χ. Συνεχίζουμε για την ελληνορωμαϊκή πόλη Απάμεια, πρωτεύουσα του Σέλευκου Νικάτορα. Εδώ θα επισκεφτούμε τους Τάφους, τις ερειπωμένες Βασιλικές και τις αμέτρητες κολώνες.

Επόμενη στάση και επίσκεψη στη γραφική Χαμά με τους τεράστιους ξύλινους νερόμυλους “νόριας”, μια πόλη με παραδοσιακό αραβικό χρώμα. Το απόγευμα επιστροφή στη Χομς στο ξενοδοχείο. Δείπνο και διανυκτέρευση.

v 4η ΗΜΕΡΑ:ΑΓ. ΣΥΜΕΩΝ-ΑΛΛΕΠΟ-ΧΟΜΣ ή ΧΑΜΑ(380χλμ.)

Νωρίς το πρωί κατευθυνόμαστε για την πιο αυθεντική πόλη της Μέσης Ανατολής, το Αλλέπο. Εδώ θα δούμε το εντυπωσιακό κάστρο της Σιναντέλα να δεσπόζει της πόλης. Θα περιηγηθούμε στην παλιά πόλη και στις υπόγειες σκεπαστές αγορές που χρονολογούνται από τον 15ο και 16ο αιώνα και θεωρούνται αληθινό λαϊκό μουσείο. Καθ’ οδόν στάση στη μονή του Αγ. Συμεών του Στυλίτη. Επιστροφή στη Χομς νωρίς το απόγευμα. Δείπνο και διανυκτέρευση στο ξενοδοχείο.

v 5 η ΗΜΕΡΑ:ΜΑΑΛΟΥΛΑ-ΣΕΥΝΑΓΙΑ-ΔΑΜΑΣΚΟΣ(190χλμ.)

Αναχώρηση το πρωί για την επιβλητική Μααλούλα, όπου οι κάτοικοι συνεχίζουν έως σήμερα να μιλούν την αραμαϊκή γλώσσα του Χριστού. Επίσκεψη στο Μοναστήρι της Αγίας Θέκλας και τέλος επίσκεψη στο μοναστήρι της Παναγίας της Σευτνάγιας. Άφιξη στη Δαμασκό, τακτοποίηση στο ξενοδοχείο και βραδινή πανοραμική ξενάγηση. Δείπνο και διανυκτέρευση στο ξενοδοχείο.

v 6η ΗΜΕΡΑ:ΔΑΜΑΣΚΟΣ

Στην παλαιότερη κατοικημένη πόλη του κόσμου, είναι αφιερωμένη η μέρα μας σήμερα. Αρχίζουμε την ξενάγησή μας με επίσκεψη στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο. Στη συνέχεια περνώντας από τη Ρωμαϊκή Αψίδα του Θριάμβου, φθάνουμε στο πιο εξέχον ιστορικό και θρησκευτικό μνημείο της Δαμασκού, το μεγάλο Τέμενος των Ομεϊάδων. Συνεχίζουμε το οδοιπορικό μας με την επίσκεψη στον Τάφο του Ιωάννη του Βαπτιστή που λατρεύεται εξίσου από μουσουλμάνους και χριστιανούς. Διασχίζοντας την Ευθεία Οδό, τον δρόμο που πέρασε ο Απόστολος Παύλος και αναφέρεται στις Πράξεις των Αποστόλων, φθάνουμε στο Ορθόδοξο Πατριαρχείο της Αντιοχείας. Τελευταία επίσκεψη στο παρεκκλήσι-κατακόμβη του Αγίου Ανανία. Απόγευμα ελεύθερο για τις αγορές σας. Δείπνο και διανυκτέρευση στο ξενοδοχείο.

v 7 η ΗΜΕΡΑ: ΔΑΜΑΣΚΟΣ-ΜΠΑΛΛΠΕΚ-ΖΑΧΛΕΧ-ΒΗΡΥΤΟΣ-ΔΑΜΑΣΚΟΣ(270χλμ.)

Σας προτείνουμε μια ολοήμερη προαιρετική εκδρομή στο Λίβανο. Νωρίς το πρωί αναχώρηση για τα σύνορα Συρίας-Λιβάνου. Μετά τις σχετικές διατυπώσεις εισόδου, συνεχίζουμε για το Μπαλμπέκ, τον πιο σημαντικό αρχαιολογικό χώρο του Λιβάνου. Στη συνέχεια αναχώρηση για Ζαχλεχ, σύντομη επίσκεψη και αναχώρηση για Τζιούνιχ και Βηρυτό, όπου θα θαυμάσουμε την αναστήλωση της πόλης μετά τον εμφύλιο. Γεύμα και ελεύθερος χρόνος. Το βράδυ επιστροφή στην Δαμασκό, στο ξενοδοχείο.

v 8η ΗΜΕΡΑ:ΔΑΜΑΣΚΟΣ-ΑΘΗΝΑ

Αποχαιρετούμε την όμορφη Συρία. Μεταφορά στο ξενοδοχείο και πτήση επιστροφής για Αθήνα.

 

ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ

Αεροπορικά εισιτήρια Αθήνα/Δαμασκός/Αθήνα

Διαμονή σε ξενοδοχεία 5*, σε δωμάτια με όλες τις ανέσεις

Πλήρης διατροφή( στα ξενοδοχεία και σε πολυτελή επιλεγμένα τοπικά εστιατόρια)

Μεταφορές, εκδρομές, ξεναγήσεις όπως το πρόγραμμά μας, με κλιματιζόμενα πούλμαν

Ελληνόφωνος τοπικός ξεναγός

Βίζα εισόδου για την Συρία και το Λίβανο

Ασφάλεια ταξιδιού

ΔΕΝ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ

Φόροι αεροδρομίων

Είσοδοι σε Μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους

Φιλοδωρήματα, ποτ, τηλέφωνα και ότι δεν αναφέρεται ρητά στο πρόγραμμα

Ολοήμερη προαιρετική εκδρομή στο Λίβανο

ΙΟΡΔΑΝΙΑ

ΠΕΤΡΑ-ΑΜΜΑΝ ΣΥΡΙΑ

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΤΑΞΙΔΙΟΥ

Ø Ïι καλύτερες εποχές για να πραγματοποιήσει κάποιος αυτό το ταξίδι είναι η Ανοιξη και το Φθινόπωρο, μια που ο Χειμώνας είναι πολύ ψυχρός και το Καλοκαίρι ιδιαίτερα ζεστό.

Ø Åίναι ένα ταξίδι στο οποίο δεν θα βαρεθείτε ούτε ένα λεπτό, μια που υπάρχουν άφθονα αρχαιολογικά μνημεία και είναι δύο χώρες που έχουν πολύ ενδιαφέρον ιδίως σε ότι αφορά τον πολιτισμό, την αρχιτεκτονική ακόμα και την θρησκεία της.

 

ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ

ΙΟΡΔΑΝΙΑ-ΣΥΡΙΑ

Το ταξίδι σε αυτές τις 2 χώρες, είναι ένα ταξίδι γεμάτο μυστήριο και εκπλήξεις. Στην “εύφορη ημισέληνο”, στην οποία άφησαν τα σημάδια τους πολλοί λαοί, ανάμεσά τους Ελληνες, Ρωμαίοι, Φοίνικες και Οθωμανοί, γεννήθηκαν θρησκείες ,πολιτισμοί και αλφάβητα. Πόλεις όπως η ΠΕΤΡΑ ή αλλιώς “Τριανταφυλλένια Πόλη” και το ΑΜΜΑΝ ή αλλιώς “Λευκή Πόλη” σφραγίζουν αυτή την μοναδικότητα του ταξιδιού που άλλοτε σε ταξιδεύουν στο παρελθόν με τα μνημεία και τις παραδόσεις τους και άλλοτε σε γυρίζουν στο παρόν με την άψοφη τουριστική υποδομή τους.

1η ημέρα: ΑΘΗΝΑ – ΔΑΜΑΣΚΟΣ.

Αναχωρούμε από την Αθήνα για την πρωτεύουσα της ΣΥΡΙΑΣ, τη ΔΑΜΑΣΚΟ. Η ΔΑΜΑΣΚΟΣ έχει όλα τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα των παλιών ανατολίτικων πόλεων, επίσης είναι μία πόλη με μεγάλο πληθυσμό, περίπου 3 εκατομ. κατοίκους, και υπολογίζεται ότι είναι μία από τις πιό παλιές κατοικιμένες περιοχές.

2η ημέρα: ΔΑΜΑΣΚΟΣ

Στη σημερινή ολοήμερη ξενάγησή μας μεταξύ άλλων, θα επισκεφτούμε και το Αρχαιολογικό Μουσείο, το παλάτι Αζέμ, την εκκλησία του Αποστόλου Παύλου, το ορθόδοξο Πατριαρχείο, το χαμάμ του Νουρεντίν, τον τάφο του Ιωάννη του Βαπτιστή κ.α. Επίσης θα μας δωθεί η ευκαιρία να περιηγηθούμε στην παλιά πόλη της ΔΑΜΑΣΚΟΣ, να περπατήσουμε στα περίπλοκα και στενά δρομάκια και μονοπάτια, καθώς και να δούμε τα ξύλινα σπίτια.

3η ημέρα: ΔΑΜΑΣΚΟΣ – ΚΑΣΤΡΟ ΤΩΝ ΙΠΠΟΤΩΝ

Σήμερα αναχωρούμε προς το Κάστρο των Ιπποτών, αυτό είναι το τελειότερο δείγμα της οχυρωτικής τέχνης, το οποίο χτίστηκε στον 11ο αιώνα και έπαιξε μεγάλο ρόλο στην εποχή των Σταυροφοριών, αλλά στο δρόμο μας προς τα εκεί θα κάνουμε στάσεις στα κυριότερα αξιοθέατα που θα περνάμε. Ενα από αυτά είναι και η γραφική πόλη ΜΑΑΛΟΥΛΑ, όπου οι κάτοικοί της ομιλούν ακόμα την γλώσσα του Χριστού, την Αραμαϊκή.

4η ημέρα: Κάστρο των Ιπποτών - ΧΑΛΕΠΙ

Αναχωρούμε το πρωί προς το ΧΑΛΕΠΙ, την δεύτερη σε μέγεθος πόλη της ΣΥΡΙΑΣ κάνοντας όμως συχνές στάσεις στην διαδρομή για να θαυμάσουμε τα αξιοθέατα που περνάμε.

Αρχικά θα σταματήσουμε στη ΛΑΤΑΚΕΙΑ ή ΛΑΟΔΙΚΕΙΑ από την εποχή των Σελευκίδων, το μεγαλύτερο λιμάνι της Συρίας και θα εκτός απο αυτό θα θαυμάσουμε και το Ναό του Αδώνιδος, την Τετράπυλη Αψίδα, και άλλα. Λίγο πριν φτάσουμε στο ΧΑΛΕΠΙ , θα περάσουμε από το Κάστρο του Σαλαντίν και την Βασιλική του Συμεών, όπου και θα σταματήσουμε για να δούμε από κοντά.

5η ημέρα: ΧΑΛΕΠΙ

Στην πρωινή μας ξενάγηση θα επισκευτούμε το αρχαιολογικό μουσείο, το Μεγάλο Τζαμί , την Σιταντέλλα, και αν μας δωθεί ευκαιρία θα περπατήσουμε στα μεγάλα παζάρια της , και στα πάρκα της. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι γενικά όλη η Συρία είναι μία χώρα αντιθέσεων, που ενώ κατακτήθηκε από πολλούς επιδρομείς και υπάρχουν πολλά πράγματα που θυμίζουν Ευρώπη, όπως οι δρόμοι και τα πάρκα της, δεν χάνει σε καμία περίπτωση τον ανατολίτικο χαρακτήρα της, μια βόλτα στο παζάρι ή στο καραβάν-σεράι θα μας πείσουν.

6η ημέρα: ΧΑΛΕΠΙ – ΠΑΛΜΥΡΑ

Σήμερα θα αφήσουμε το ΧΑΛΕΠΙ και θα κατευθυνθούμε νότια προς την ΠΑΛΜΥΡΑ. Στο δρόμο μας θα συναντήσουμε την ΑΠΑΜΕΙΑ και θα επισκεφτούμε τα λίγα μνημεία που έχουν σωθεί από την παλιά ελληνιστική πόλη του Σέλευκου, ενώ συνεχίζοντας το δρόμο μας θα περάσουμε και από την ΧΑΜΑ, με τους “αιωνόβιους” ανεμόμυλους του Μπισριγιάτ. Φτάνοντας στην ΠΑΛΜΥΡΑ, θα κάνουμε ένα ταξίδι στο χρόνο και θα μιλήσουμε για το ρόλο που έπαιξε αυτή η πόλη, ώντας μέλος της Ρωμαϊκής Αυτοκτατορίας, με την συμβολή πάντα της βασίλισσας Ζηνοβίας.

7η ημέρα: ΠΑΛΜΥΡΑ – ΜΠΟΣΡΑ

Η σημερινή μας ξενάγηση περιλαμβάνει αξιοθέατα που δεν προλάβαμε να δούμε χθές όπως το Τετράπυλο και την Κοιλάδα των Νεκρών. Επειτα θα έχουμε λίγο χρόνο για ψώνια στην αγορά της ΠΑΛΜΥΡΑΣ, πριν αναχωρήσουμε για την ΜΠΟΣΡΑ. Φτάνοντας στο ξενοδοχείο, θα αφήσουμε τα πράγματά μας και θα επισκεφτούμε ένα από τα πιό καλά διατηρημένα, ρωμαϊκά αμφιθέατρα της Μέσης Ανατολής.

8η ημέρα: ΜΠΟΣΡΑ – ΑΜΜΑΝ

Τη σημερινή ημέρα, θα περάσουμε τα σύνορα της ΣΥΡΙΑΣ, και θα κατευθυνθούμε προς την πρωτεύουσα της ΙΟΡΔΑΝΙΑΣ, το ΑΜΜΑΝ. Στη διαδρομή θα κάνουμε στάσεις για να ξεναγηθούμε στα περισσότερα από τα αξιοθέατα που περνάμε. Θα περιηγηθούμε στη ΓΕΡΑΣΑ, μία από τις δέκα ελληνιρωμαϊκές πόλεις που συντελούσαν την συμμαχία της Δεκάπολης. Ακόμα θα επισκεφτούμε το Φόρουμ, τα Τετράπυλα, το Νότιο θέατρο και ναούς όπως αυτούς του Δία και της Αρτέμιδος.

9η ημέρα: ΑΜΜΑΝ

Στη σημερινή μας ξενάγηση θα μάθουμε ακόμα περισσότερα πράγματα γι’αυτήν την ιστορική πόλη, το όνομα της οποίας ήταν ΡΑΜΠΑΘ ΑΜΜΟΝ, όπως αναφέρεται στην παλιά διαθήκη, ΦΙΛΛΑΔΕΛΦΙΑ αργότερα από την ονόμασαν οι ΡΩΜΑΙΟΙ και ΑΜΜΑΝ τελικά. Κάποια ακόμα αξιοθέατα που θα δούμε είναι ο ναός του Ηρακλή, το τέμενος Αμπντουλλάχ, το περίεργο Τζαμί Αμπού Νταρβίς και τα ερείπια της Σιταντέλλας. Το απόγευμα δεν περιλαμβάνει ξεναγήσεις.

10η ημέρα: ΑΜΜΑΝ – ΠΕΤΡΑ

Σήμερα θα αναχωρήσουμε οδικώς από το ΑΜΜΑΝ και θα πάρουμε τον δρόμο για την την χαμένη πολιτεία των Ναβαταίων την ΠΕΤΡΑ, μία πόλη με ιστορία 2500 χρόνων. που είναι κτισμένη ανάμεσα σε επιβλητικούς βράχους. Στο δρόμο θα σταματήσουμε στην ΜΑΜΤΑΜΠΑ όπου και θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά, στην Ελληνορθόδοξη εκκλησία του Αγίου Γεωργίου, τον ψηφιδωτό χάρτη της αρχαίας Παλαινστίνης. Ακόμα θα περάσουμε και από το μυθικό Όρος Νέμπο, στο οποίο όπως λέγεται είναι θαμένος ο Μωϋσής και η αρχαία Σιγιάγκα. Λίγο πριν φτάσουμε στην ΠΕΤΡΑ, θα σταματήσουμε στην ιστορική ΜΑΧΑΙΡΟ, όπου δώθηκε στην Σαλώμη το κεφάλι του Ιωάννη του Βαπτιστή. Η τελευταία μας στάση πριν φτάσουμε στην πόλη της ΠΕΤΡΑΣ θα γίνει στο Κάστρο του Κέρακ, όπου και θα περιηγηθούμε. Διανυκτέρευση στην ΠΕΤΡΑ.

11η ημέρα: ΠΕΤΡΑ

Σήμερα θα ξεναγηθούμε στην πόλη της ΠΕΤΡΑΣ, η οποία την μεγαλύτερη ακμή της την γνώρισε την εποχή των Ρωμαίων, οι οποίοι την “προίκισαν” με πολλά μνημεία. Ένα από τα πιό αξιοθαύμαστα αξιοθέατα που θα αντικρύσουμε είναι το κάστρο Αάν Μουσά. Εκεί σύμφωνα με την παράδοση, χτύπησε ο Μωϋσής το ραβδί του σ’ένα βράχο, και αυτός άρχισε να τρέχει νερό. Αλλα μέρη στα οποία θα ξεναγηθούμε είναι το θυσαυροφυλάκιο της πόλης, το Μοναστήρι, το Αμφιθέατρι και το κάστρο Ελ Μπιντ.

12η ημέρα: ΠΕΤΡΑ – ΑΜΜΑΝ – ΑΘΗΝΑ

Σήμερα νωρίς το πρωί θα πετάξουμε από ΠΕΤΡΑ για ΑΜΜΑΝ και κατόπιν επιστροφή στην ΑΘΗΝΑ.